تحرکات گسترده تانک‌ها و خودروهای نظامی اسرائیل در مرز غزه
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

تحولات فلسطین در یک نگاه/

تحرکات گسترده تانک‌ها و خودروهای نظامی اسرائیل در مرز غزه

ارتاویل نیوز: منابع فلسطینی گزارش دادند که مناطق مرزی در نزدیکی شمال و شرق نوار غزه شاهد تحرکات غیر عادی تانک ها و خودروهای رژیم اشغالگر است و هواپیماهای شناسایی این رژیم در حال پرواز در آسمان غزه هستند.

 

به گزارش خبرنگاری ارتاویل نیوز به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، برخی منابع فلسطینی و شاهدان عینی گفتند که همزمان با پرواز هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی در آسمان غزه، مناطق مرزی نوار غزه نیز شاهد تحرکات گسترده تانک ها و خودروهای نظامی این رژیم است.

ارتش رژیم اشغالگر مدعی است که چند راکت از غزه به سمت ساحل عسقلان در جنوب سرزمین اشغالی شلیک شده است.

این در حالی است که صبح امروز شنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی در 4 نوبت پایگاه های مختلف گروه های مقاومت فلسطین واقع در دیر البلح، خان یونس و رفح را بمباران کردند که هنوز گزارشی از تعداد تلفات مخابره نشده است اما خسارت های زیادی به تعدادی از منازل واقع در مجاورت این پایگاه ها وارد آمده است.

شاهدان عینی گفتند که جنگنده های رژیم صهیونیستی در این حملات خود 3 پایگاه وابسته به گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در منطقه شهرک «تل قطیف» سابق در غرب دیر البلح، منطقه شرقی در خان یونس و شمال رفح واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

به گفته شاهدان عینی، در بمباران چهارم نیز پایگاه آموزش نظامی وابسته به گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی واقع در شمال رفح هدف قرار گرفت.

یدیعوت آحارونوت: عملیات نظامی در غزه نزدیک است
«ران بن یشای» تحلیلگر نظامی ارشد رژیم صهیونیستی در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که عملیات نظامی این رژیم علیه نوار غزه نزدیک است و سه دلیل وجود دارد که این عملیات را بیش از هر زمان دیگری نزدیک تر کرده است: یکی شلیک روزانه راکت ها از نوار غزه به سمت اسرائیل، تنگنایی که حماس با آن مواجه است و سومین مورد نیز نیاز به ترمیم قدرت بازدارندگی اسرائیل به دنبال به تحلیل رفتن این قدرت پس از عملیات ستون ابرهاست.

وی افزود که عملیات علیه غزه کوتاه مدت و مخرب خواهد بود و پس از رویارویی ارتش اسرائیل و حماس، میانجی گران مصر برای دستیابی به توافق آتش بس وارد عمل خواهند شد، همانگونه که در توافقنامه آتش بس به دنبال عملیات گلوله مذاب و ستون ابرها رخ داد.

عباس: هیچ دلیلی وجود ندارد که حماس عامل ربایش 3 شهرک نشین است
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته اعلام کرد که تا کنون هیچ دلیلی دال بر اینکه جنبش حماس عامل ربایش سه شهرک نشین است، وجود ندارد.

وی در دیدار با یک هیأت رسانه ای عربی در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله، اظهار داشت که تا به این لحظه هیچ کس نمی داند چه کسی عامل ربایش این سه شهرک نشین است.

وی افزود که اسرائیل به هر وسیله ممکن سعی دارد چنین جلوه دهد که حماس مسئول این ربایش است اما با کدام دلیل؟

عباس در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دستگاه اطلاعات اسرائیل ترتیب عملیات ربایش سه شهرک نشین را با هدف تحت فشار قرار دادن تشکیلات خودگردان انجام داده است، گفت: همه چیز ممکن است و تمام سناریوها مطرح می باشد.

موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت 5 شهرک در النقب
شورای محلی برنامه ریزی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی با طرح احداث 5 شهرک جدید در اراضی النقب موافقت کرد.

«جدعون ساعر» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی با استقبال از این طرح گفت: این طرح شهرک سازی در النقب را تقویت می کند.

وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که هدف از این طرح، افزایش واحد های مسکونی در منطقه همزمان با انتقال پایگاه های ارتش به النقب است که طی چند سال آینده اجرا خواهد شد.

الزهار: اشغالگران را از کرانه باختری هم اخراج می کنیم
رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که موشک ها و تونل های مقاومت فلسطین در غزه به دکترین امنیت ملی اسرائیل ضربه زد و باعث ایجاد موازنه قدرت شد.

محمود الزهار با اشاره به حادثه تونل شجاعیه که منجر به شهادت 5 تن از مبارزان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس شد، تاکید کرد که امروز همه در مقابل رژیم صهیونیستی به پا خواسته اند و بعد از باریکه غزه، اکنون نوبت کرانه باختری و زندان های رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

وی با اشاره به تداوم عملیات های حفر تونل توسط مبارزان مقاومت و اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی تصریح کرد که پیام این اقدامات این است که ما با وجود ضعف و نابرابری قدرت در برابر رژیم صهیونیستی، توانستیم توان بازدارندگی خوبی در مقابل این رژیم ایجاد کنیم و مطمئنیم که ادامه این راه پیروزی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

الزهار درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت تصریح کرد که ما قویتر از آنها هستیم و همان طوری که در سال 2005 اشغالگران را از غزه بیرون کردیم، در آینده نیز آنها را از کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 48 بیرون خواهیم کرد.

وی بازداشت‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه اعضا و فعالان مقاومت در کرانه باختری را باعث تقویت اراده مبارزان فلسطینی برای تلاش بیشتر و ادامه راه جهاد و مقاومت تا آزاد سازی فلسطین دانست.

انتهای پیام/ر

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ یک شنبه 1 تير 1393برچسب:, ] [ 15:45 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 114969
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1